O dear Six-pence 喔親愛的六便士

1. 

O dear Six-pence, I've got Six-pence,
喔親愛的六便士,我得到六便士,

I love Six-pence as I love my life;
我愛六便士像愛我的生活一樣;

I'll spend a penny on't, and I'll lend another on't,
我花掉一便士,借給別人一便士,

And I'll carry four-pence home to my wife.
然後我帶四便士回家給我老婆。




2. 

O dear Four-pence, I've got Four-pence,
喔親愛的四便士,我得到四便士,

I love Four-pence as I love my life;
我愛四便士像愛我的生活一樣;

I'll spend a penny on't, and I'll lend another on't,
我花掉一便士,借給別人一便士,

And I'll carry two-pence home to my wife.
然後我帶二便士回家給我老婆。



3.

O dear Two-pence, I've got Two-pence,
喔親愛的二便士,我得到二便士,

I love Two-pence as I love my life;
我愛二便士像愛我的生活一樣;

I'll spend a penny on't, and I'll lend a penny on't,
我花掉一便士,借給別人一便士,

And I'll carry nothing home to my wife.
然後我什麼也沒帶回家給我老婆。




4. 

O dear nothing, I've got nothing,
喔親愛的什麼都沒有,我什麼也沒得到,

What will nothing buy for my wife?
什麼也沒買給我老婆?

I have nothing, I spend nothing,
我什麼都沒有,我什麼都沒花,

I love nothing better than my wife.
我愛什麼都沒有比老婆更多。








[音樂]

midi


留言

熱門文章